woensdag 27 november 2013

Een wijze liefdesles in Bitti

Bitti is een klein dorpje in Barbagia. Via de kleine straatjes komen we bij een zeldzame cederboom.

foto:Andrea Margelli
Terwijl we de grote gele vruchten bewonderen steekt er een oude dame haar hoofd uit het raam naast de boom. Trots vertelt ze dat de boom van haar is. Van het een komt het ander en voor we het weten vertelt ze ons haar levensverhaal:

foto:Andrea Margelli

"Ik en mijn man zijn toen we jong waren drie jaar gescheiden geweest omdat hij ging studeren in Florence. Ik mistte hem iedere dag maar wist dat hij moest gaan om te kunnen groeien. Dat is het belangrijkste in een relatie: elkaar vrij laten.

foto:Andrea Margelli

We waren heel verschillend. We maakten best vaak ruzie, of nou ja ruzie, we discussieerden. Twee ridders op galopperende paarden waren we.
Maar voor het slapen gaan maakten we het altijd goed. Want dat is de grootste fout die je kunt maken: boos gaan slapen.

Ik ben geboren en getogen in Bitti maar heb een groot deel van mij leven in Toscane gewoond. Toch voel ik me hier thuis. Zeker nu mijn man er niet meer is. Hier ben ik geboren en hier zal ik sterven.

foto:Andrea Margelli

Een Sardijnse gezegde zegt: Een gift moet je laten bloeien. Dat bekent dat als iemand jouw iets geeft, jij weer iets aan iemand anders moet geven. Iemand heeft mij zelfgebakken koekjes cadeau gegeven dus geef ik jullie ook een doos koekjes. Het ga jullie goed!

We lopen verder door Bitti en ik denk: je kunt bladen lezen, films kijken of muziek luisteren maar de echte liefdesverhalen vind je gewoon op straat.

foto:Andrea Margelli


This Page

has moved to a new address:

http://opzoeknaaritalie.nl

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage